Reclame

1 minuut om te lezen

Geschreven op:
28 maart 2017

Deel dit artikel

Bog Iger, CEO van The Walt Disney Company, is resoluut tegen het gebruik van Virtual Reality in de attracties van de Disney Parken. Andere parken zoals Walibi experimenteren hier al even mee om een extra dimensie te geven aan de gasten.

"Wat wij creëren is een ervaring die echt is", zeg Iger. Hij heeft liever dat er meer geld en ontwikkeling gestoken wordt in de details van een attractie, de omgeving en de ervaring dan in een computergestuurde wereld.

Dit wilt niet zeggen dat Disney niet mee zal gaan met de tijd. Iger gelooft wel in het zogenaamde 'Augmented Reality', een combinatie van de echte wereld met technologie zoals een smartphone of head gear om de beleving te vergroten.

Zo kan je bijvoorbeeld nu al in de wachtrij van de attractie Crush's Coaster een spel downloaden en spelen op je smartphone. Voor het lanceringsweekend werd nog een speciale Pixie Play app gemaakt waarmee je op schattenjacht kon door het Disneyland Park om het pixie-dust te verzamelen.

Misschien ook interessant?

Het wekelijkse Disney-overzicht - week 48 - 2025

30 november 2025 21:12

🎫 Disneyland Pass 2026: alles wat verandert (en hoeveel je meer gaat betalen)

27 november 2025 00:19

Het wekelijkse Disney-overzicht - week 47 - 2025

23 november 2025 20:36
Advertentie
Zin in een trip naar de magie?

Bekijk de aanbiedingen

Geniet van betoverende kortingen en onvergetelijke arrangementen, speciaal ontworpen voor jouw droomreis. Maak je klaar voor avontuur, ontmoetingen met geliefde personages en ongeëvenaarde magie.